FANDOM

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ

  • [ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ]
  • DIGITALRIGHTS.GR

Ανησυχία για την εν θερμώ νομοθετική ρύθμιση των blogsEdit

Αθήνα, 1 Μαρτίου 2008

Τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή τη γνωστή υπόθεση του blog press-gr, παρακολουθήσαμε με ανησυχία τη διαρροή σε εφημερίδες επικείμενων σχεδίων της κυβέρνησης με σκοπό τη ρύθμιση της έκφρασης στο διαδίκτυο. Αν ισχύσουν οι παρεμβάσεις αυτές, θα αναιρέσουν βασικά μας δικαιώματα και ελευθερίες παγιωμένες στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας και αναγνωρισμένες από το Σύνταγμα της Ελλάδας αλλά και το διεθνές δίκαιο. Οι διαρροές έχουν μέχρι στιγμής διαψευστεί, πλην όμως με αμφίσημα λόγια.

Σαν Έλληνες πολίτες και bloggers, νοιαζόμαστε για την ελευθερία της έκφρασης και του τύπου στον τόπο μας αλλά και σε όλον τον κόσμο. Δηλώνουμε ότι δεν θα δεχτούμε κανενός είδους ρύθμιση που θα φέρει την Ελλάδα κοντά σε μελανά παραδείγματα χωρών που καταπατούν τα ψηφιακά δικαιώματα των πολιτών τους, όπως η Κίνα, η Βιρμανία κι η Αίγυπτος.

Σε καιρούς σαν τους σημερινούς, που το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να μας καταστήσει ευάλωτα διάφανους σε τρίτους, η διαδικτυακή μας ανωνυμία ή ψευδωνυμία είναι απαραίτητο εχέγγυο για την ελεύθερη έκφραση, την πληροφοριακή αυτοδιάθεση αλλά και τον υγιή δημόσιο διάλογο.

  • Πιστεύουμε ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με την αυτορρύθμιση των ψηφιακών κοινοτήτων επαρκεί για την προστασία από αντικοινωνικές συμπεριφορές που εκδηλώνονται μέσω του διαδικτύου,
  • Επισημαίνουμε ότι οι ανεφάρμοστες κατασταλτικές νομοθετικές ρυθμίσεις που αποφασίζονται εν θερμώ δημιουργούν συνθήκες ανισονομίας και κοινωνικής ανασφάλειας, και
  • Υπενθυμίζουμε ότι η κοινωνία των blogs αποτελεί καθρέπτη της ευρύτερης κοινωνίας

Συνεπώς,

  • Καλούμε την κυβέρνηση να δηλώσει σαφώς τις προθέσεις της και να διαψεύσει απερίφραστα τα όσα διαρρέουν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με πρόσθετες νομοθετικές ρυθμίσεις της έκφρασης στο διαδίκτυο.
  • Επιπλέον, καλούμε το σύνολο των πολιτικών και κοινωνικών φορέων, τις επαγγελματικές ενώσεις δημοσιογράφων και κάθε δημοσιογράφο ξεχωριστά, τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας, καθώς και όλους τους διαδικτυακούς τόπους να δεσμευτούν ότι θα αντιδράσουν συντονισμένα σε μελλοντικές παράλογες, κοινωνικά και οικονομικά επιζήμιες νομοθετικές παρεμβάσεις, όπως αυτές που προτείνονται.

Τέλος, γιορτάζοντας το δικαίωμα μας στην ελεύθερη ψευδώνυμη και ανώνυμη δημόσια έκφραση, καλούμε τους πολίτες να συμπορευτούν μαζί μας σε μία αποκριάτικη διαδήλωση, την Κυριακή 9 Μαρτίου στα Προπύλαια.

Υπογράφουν οι ιδιοκτήτες των προσωπικών blogs, [ακολουθεί λίστα] και η πρωτοβουλία digitalrights.gr για τα δικαιώματα του πολίτη στον ψηφιακό κόσμο

Περισσότερες πληροφορίεςEdit

Για το digitalrights.gr: Αστέρης Μασούρας, asterios at gmail.com.

Το digitalrights.gr αποτελεί κόμβο πληροφόρησης για τα δικαιώματα του πολίτη στον ψηφιακό κόσμο. Μεταξύ άλλων, τα αντικείμενα δράσης περιλαμβάνουν ιδιωτικό απόρρητο (privacy), ανοικτά πρότυπα (open standards), πατέντες λογισμικού, πνευματικά δικαιώματα ψηφιακού περιεχομένου, και ελεύθερο λογισμικό.

Chaca-Khan / arxediaMEDIA.blogspot.com (ή εναλλακτικά σκέτο "Ζαφείρης Καραμπάσης" και αλλού -μαζί με τα urls- το "arxediamedia.blogspot.com". [Δεν έχω πρόβλημα να μιλήσω επώνυμα (ως ερευνητής) ή ψευδώνυμα (ως contributor του arxediaMEDIA) σε οποιοδήποτε μέσο)

Also on FANDOM

Random Wiki