FANDOM

Τις τελευταίες ημέρες εμείς, οι πολίτες αυτής της χώρας, γινόμαστε μάρτυρες ραγδαίων εξελίξεων σε ζητήματα που αφορούν την ελευθερία μας στο παγκόσμιο διαδίκτυο. Με αφορμή τη γνωστή υπόθεση του μπλογκ press-gr.blogspot.com παρακολουθούμε τη συνεχή διαρροή σε έγκυρες εφημερίδες επικείμενων σχεδίων της κυβέρνησης για εκτεταμένες νομοθετικές παρεμβάσεις που επιδιώκουν να ρυθμίσουν το Ελληνικό διαδίκτυο. Οι διαρροές αυτές δεν διαψεύδονται αλλά αντίθετα πλειοδοτούνται από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κ. Ρουσόπουλο.

Οι επικείμενες νομοθετικές παρεμβάσεις, αν ισχύουν όπως διέρρευσαν, αναιρούν βασικά μας δικαιώματα και ελευθερίες παγιωμένες στη συνείδηση της Ελληνικής κοινωνίας και αναγνωρισμένες από το Σύνταγμα αυτής της χώρας αλλά και το διεθνές δίκαιο. Πιο συγκεκριμένα, μαθαίνουμε ότι:

° επίκειται η διά νομοθετικής παρέμβασης άρση της ανωνυμίας όσων πολιτών δημιουργούν ενημερωτικά(;) μπλογκ με τη θεσμοθέτηση υποχρεωτικής αναγραφής της ταυτότητάς τους στο Διαδίκτυο.

° επιβεβαιώνεται η εφαρμογή της περί Τύπου νομοθεσίας συλλήβδην σε όλες τις διαδικτυακές ιστοσελίδες.

° αναγγέλεται η θέσπιση άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών σε περίπτωση συκοφαντικής δυσφήμισης με τη χρήση του διαδικτύου, κάτι που απαιτεί τη μετατροπή της διαδικτυακής εκδοχής του συγκεκριμένου ποινικού αδικήματος από πλημμέλημα σε κακούργημα.

° τέλος, τα μπλογκ αλλά και κάθε αμφίδρομη διαδικτυακή σελίδα θα ρυθμίζονται από τη ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία και θα υπάγονται στον έλεγχο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).

Εμείς, οι Έλληνες πολίτες που νοιαζόμαστε για την ελευθερία του λόγου στον τόπο μας αλλά και σε όλον τον κόσμο, δηλώνουμε ότι δεν θα δεχθούμε κανενός είδους περιστολή των δικαιωμάτων μας που θα μετατρέψουν τη χώρα μας σε μιά μαύρη τρύπα του διαδικτύου, όπως η Κίνα, η Βιρμανία κι η Αίγυπτος. Σε καιρούς σαν τους σημερινούς, που με το πάτημα ενός κουμπιού τυχόν επωνυμία μας μπορεί να μας καταστήσει διάφανους σε τρίτους, η διαδικτυακή μας ανωνυμία ή ψευδωνυμία είναι απαραίτητο εχέγγυο για την ελεύθερη έκφραση και την πληροφοριακή αυτοδιάθεση στον ψηφιακό κόσμο.

Η υφιστάμενη εφαρμογή της νομοθεσίας περί Τύπου στο διαδίκτυο, που αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση αδυναμίας του δικαιΐκού μας συστήματος να ανταποκριθεί στις νέες κοινωνικές συνθήκες, δεν πρέπει να διευρυνθεί. Αντίθετα πρέπει να αντικατασταθεί από νόμους που θα άπτονται της πραγματικότητας και του δικαίου. Άλλωστε, η χρήση σε μπλογκ και φόρουμ των ίδιων νομικών μέτρων και σταθμών που εφαρμόζονται σε μεγάλους οργανισμούς ΜΜΕ, είναι παράλογη. Η μεταβολή του νομικού πλαισίου για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών προς την κατεύθυνση της περιστολής αυτού του δικαιώματος είναι επίσης απαράδεκτη.

Πιστεύουμε ότι για την προστασία από αντικοινωνικές συμπεριφορές που εκδηλώνονται δια του διαδικτύου, επαρκεί η τήρηση του ισχύοντος νομικού πλαισίου και η τιμώρηση στην πηγή κάθε αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Λογικές συλλογικής τιμώρησης ή αλλαγής των βασικών αρχών και της αρχιτεκτονικής του νέου μέσου, που περνούν μέσα από οδούς περιστολής των δικαιωμάτων, θα μας βρούν ενεργά αντίθετους.

Αντιλαμβανόμαστε ότι οι φωνές ελευθερίας που έρχονται από το διαδίκτυο ενοχλούν τα κατεστημένα της εξουσίας, γι αυτό προειδοποιούμε ότι θα εκλάβουμε οποιαδήποτε απόπειρα φίμωσης ή αναίρεσης των ελευθεριών μας ως κοινωνικά επιζήμια και εχθρική. Και θα αντιδράσουμε.

Καλούμε τους κυβερνώντες να διαψεύσουν τα όσα διαρρέουν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με ζητήματα διαδικτύου και να επιδείξουν νηφαλιότητα στην αντιμετώπιση του νέου αυτού μέσου, που έχει αλλάξει προς το καλύτερο τις κοινωνίες μας.

Επιπλέον καλούμε όλους τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς, τις Επαγγελματικές Ενώσεις Δημοσιογράφων και κάθε δημοσιογράφο αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας να αντιδράσουν συντονισμένα σε παράλογες, κοινωνικά και οικονομικά επιζήμιες νομοθετικές παρεμβάσεις, όπως αυτές που προτείνονται.

Also on FANDOM

Random Wiki