FANDOM

Κείμενο θέσεων ομάδαςEdit

(Σημ: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεταφορά τοποθετήσεων που έχουν γραφτεί από τα μέλη της ομάδας και άλλους ώστε να προκύψει ένα σύνθετο κείμενο)

Κείμενο σύνθεση ΤσιμιτάκηEdit

Κάλεσμα σε σύσταση πρωτοβουλίας για την υπεράσπιση των ατομικών ελευθεριών και της ελευθερίας του λόγου στο Διαδίκτυο

Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε εμβρόντητοι να εκτυλίσσεται στις οθόνες μας, επ’αφορμής της εισαγγελικής έρευνας για την λειτουργία του “κίτρινου” blog press-gr, μια απόπειρα φίμωσης των blogs και περιστολής της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας του λόγου στο διαδίκτυο. Ενα θέατρο του παραλόγου με πολιτικούς και δημοσιογράφους που έχουν ουσιαστική άγνοια του internet και των νέων Μέσων κατακεραυνώνουν αυτήν την ελευθερία με την ίδια ευκολία με την οποία καθορίζουν την ενημέρωση του Ελληνικού λαού εδώ και πάρα πολλά χρόνια με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα. Εδώ και πολύ καιρό έχουμε αντιληφθεί ότι η κυβέρνηση και συγκεκριμένοι μηχανισμοί της διοίκησης (δικαστικοί-αστυνομικοί) ενοχλούνται από την πλουραλιστική και εν πολλοίς ανεξέλεγκτη διαρκή συζήτηση που διεξάγεται μεταξύ πολιτών στο διαδίκτυο, προσδίδοντας ζωντάνια στον δημόσιο διάλογο επαναφέροντας την κοινή γνώμη σε ενεργό δράση, αλλάζοντας συχνά την ατζέντα του διαλόγου αυτού και προσθέτοντας φωνές που δεν θα μπορούσαν αλλιώς να υπάρξουν. Θεωρούμε πως είτε επιβεβαιωθούν οι κατηγορίες που αποδίδονται στο press-gr, είτε όχι, δεν συντρέχει κανένας απολύτως λόγος να αναθεωρηθεί το νομικό καθεστώς ελευθερίας που διέπει αυτή τη στιγμή τις επικοινωνίες στο διαδίκτυο, προστατεύοντας την ανωνυμία και την αυτοδιάθεση των πληροφοριών καθενός, όπως άλλωστε διεθνώς ισχύει, με εξαίρεση λίγα αυταρχικά, απολυταρχικά και αντιδημοκρατικά καθεστώτα.

Επειδή φρονούμε ότι τόσο οι πολιτικοί όσο και ο περισσότερος κόσμος αγνοεί τι είναι και τη λειτουργία επιτελούν τα blogs αισθανόμαστε την ανάγκη να εξηγήσουμε τα παρακάτω:

1. Τα blogs είναι διάλογος – ελεύθερος, ανεμπόδιστος ανάμεσα σε πολίτες, μέσω του διαδικτύου.

2. Τα blogs είναι μια ανοιχτή διαρκής πρόσκληση σε διάλογο κάθε είδους, σε διαφωνία, και επικοινωνία, από την κοινωνία και προς αυτήν που βασίζεται στις δυνατότητες που δίνουν τα νέα μέσα επικοινωνίας, διαθέσιμα σε όλο και περισσότερους ανθρώπους.

3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα ή συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή είναι αυθεντικές φωνές της ίδιας της κοινωνίας και ως τέτοιες, την επαναφέρουν στο προσκήνιο του δημοσίου διαλόγου. Απόδειξη αυτού αποτελούν τόσο η υπόθεση της Αμαλίας Καλυβίνου, η οποία επανέφερε στο προσκήνιο το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα της δημόσιας υγείας, όσο και η υπόθεση των βασανισμών στα Αστυνομικά τμήμα αλλά και τόσες άλλες υποθέσεις που η «συντεταγμένη» ενημέρωση αδυνατούσε να καλύψει. Τα blogs είναι η επιστροφή της κοινής γνώμης στον δημόσιο διάλογο που μέχρι σήμερα επιτελούνταν μοναχά μεταξύ πολιτικών, δημοσιογράφων και παραγόντων.

4. Τα blogs διεκπεραιώνουν το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του με όποιο τρόπο επιθυμεί. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε. Υπό αυτή την έννοια υποβοηθούν την δημοκρατική διαδικασία της ενημέρωσης και του διαλόγου δημιουργώντας έναν πλουραλισμό που όμοιο του δεν έχουμε ζήσει ποτέ ως σήμερα, αποκαλύπτοντας μας διαστάσεις που αγνοούσαμε και λειτουργώντας τελικά συνεκτικά.

5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.

6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη για ότι αυτός επιθυμεί.

7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν, να την ελέγξουν, ή να την καταστείλουν.

8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν επαρκείς διαδικασίες για την δίωξή του. Περαιτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις δεν μπορεί παρά να δημιουργήσουν περιβάλλον λογοκρισίας. Η Ελληνική κοινωνία δεν έχει κανένα όφελος από μια τέτοια εξέλιξη.

9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger και όπως η διεθνής εμπειρία δείχνει απαραίτητη προϋπόθεση για την έκφραση των απόψεων του σε πολλές περιπτώσεις.

Διεκδικούμε

-Να μην γίνουν αφορμή οι πρόσφατες καταγγελίες μεμονωμένων περιπτώσεων για την καταπάτηση της ελευθερίας του λόγου στο διαδίκτυο και τη χώρα μας η οποία ούτως ή άλλως δεν έχει καλές επιδόσεις σε αυτό τον τομέα. -Να μην περάσει η δρομολογημένη ρύθμιση του υπουργείου δικαιοσύνης για έλεγχο των blogs δια του ορισμού ενός υπεύθυνου κατά το νόμο. -Να καταλάβει η πολιτεία ότι είναι τεχνικά αδύνατο να εφαρμόσει κατασταλτικές μεθόδους. Αντ’αυτού προνοιακές πολιτικές οι οποίες θα καταπολεμούν το ψηφιακό χάσμα, θα παρέχουν πρόσβαση σε όλο και περισσότερους ανθρώπους στην κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης καθώς και η ενθάρρυνση πρωτοβουλιών που ενισχύουν την ποιότητα του διαλόγου αυτού θα έχουν σίγουρα πολύ καλύτερα αποτελέσματα στην ωρίμανση του ελληνικού διαδικτύου αλλά και του δημόσιου διαλόγου και της ενημέρωσης στη χώρα μας. -Διεκδικούμε ακόμα την καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς, αδιαφάνειας, συναλλαγής που υποβοηθούν την ανάπτυξη φαινομένων τύπου press-gr καθώς και της λαϊκιστικής, κίτρινης δημοσιογραφίας, από όποιο μέσο κι αν εκφράζεται.

Καλούμε

Τα πολιτικά κόμματα, τις Μη κυβερνητικές Οργανώσεις υπεράσπισης δικαιωμάτων, τις Ενώσεις Συντακτών, τους εργαζόμενους στα επαγγέλματα επικοινωνίας πάσης φύσεως και κυρίως τους πολίτες σε διαδήλωση την Κυριακή 9 Μαρτίου με αποκριάτικες μάσκες στην πλατεία Συντάγματος, έξω από το κοινοβούλιο, προκειμένου ειρηνικά να υπερασπισθούμε το δικαίωμα μας να είμαστε και λέμε ότι θέλουμε. Μην έχετε καμιά αμφιβολία. Οι πραγματικοί μασκαράδες δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω απο γραβάτες και κοστούμια. Και δεν θα είναι ανάμεσα μας.

Για την οργάνωση της πρωτοβουλίας: Όσοι συμφωνούμε με το πλαίσιο το υπογράφουμε και συστήνουμε επιτροπή πρωτοβουλίας. Η επιτροπή ανοίγει νέο blog που θα μπορούσε να λέγεται: «Όχι στο όνομα μας», ή «Ανώνυμοι» ή κάτι τέτοιο. Εκεί γίνεται η τελική επεξεργασία του κειμένου της πρωτοβουλίας, καθώς και ο ορισμός των διαδικαστικών θεμάτων που αφορούν την διαδήλωση. Από εκεί επίσης απευθύνεται κάλεσμα σε συντεταγμένες συλλογικότητες, όπως κόμματα και ΜΚΟ, γράφονται και αποστέλλονται δελτία τύπου και γενικά διεκπεραιώνεται ο συντονισμός. Προτίθεμαι βεβαίως να το στήσω και να το τρέξω όσο περισσότερο μπορώ. Ελπίζω οτι συλλογικότητες, όπως οι Φιλελεύθεροι, τα δίκτυα indy και indymedia, κόμματα όπως ο ΣΥΝ, το ΚΚΕ και το ΠΑΣΟΚ, μκο, όπως η διεθνής αμνηστία, η ΕΣΗΕΑ και άλλοι θα ανταποκριθούν.

Also on FANDOM

Random Wiki